Τυπωμένες σε λευκό χαρτί (και όχι σε επίσημο επιστολόχαρτο της Δημοκρατίας), χωρίς βεβαίως το λογότυπο του Υπουργείου Παιδείας, ανυπόγραφες. Άρα ανεπίσημες, όπως τόσες άλλες ‘προτάσεις’ που κυκλοφόρησαν τα τελευταία δύο χρόνια από το Υπουργείο Παιδείας, για τις οποίες η Προϊστάμενη Αρχή δεν ανέλαβε επίσημα την ευθύνη. Είναι να διερωτάται κανείς για τη σκοπιμότητα και αυτής της ενέργειας. Ευθυνοφοβία; Ανίχνευση εδάφους με στόχο τη διερεύνηση των προθέσεων των κοινωνικών εταίρων της Εκπαίδευσης (και ιδιαίτερα των πολιτικών κομμάτων) και τη μέτρηση των αντιδράσεων; Κίνηση εντυπωσιασμού; (Το Υπουργείο διατείνεται ότι καταθέτει προτάσεις – τρίτων – για τη Μεταρρύθμιση, οι οποίες αποσύρονται στη συνέχεια λόγω αντιδράσεων, και άρα αίρονται οι δικές του ευθύνες;) Μέχρι πότε θα συνεχιστεί αυτή η τακτική, άραγε; Θα ήταν υπερβολή να υποθέσει κανείς ότι πρόκειται για «κρυφτούλι» με την ανάληψη ευθυνών για την κατάντια του Ενιαίου Λυκείου, αλλά και για τη σωρεία των προβλημάτων στη Δημοτική και στη Γυμνασιακή Δημόσια Εκπαίδευση, για τα οποία – εάν ερωτούνταν και εάν εισακούονταν – οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία θα μπορούσαν να εκφράσουν τεκμηριωμένα θέσεις και εισηγήσεις; (Στο μεταξύ, η εύκολη λύση βρίσκεται στο να «πυροβολούνται» συλλήβδην ή μεμονωμένα οι εκπαιδευτικοί για όποια προβλήματα βλέπουν το φως της δημοσιότητας και παράλληλα να αναλώνεται ο δημόσιος διάλογος για την εκπαίδευση ανάμεσα στον Υπουργό και τους... «αντιπάλους του» σε άκομψους χαρακτηρισμούς εκατέρωθεν που απλώς υποβιβάζουν το επίπεδο της συζήτησης για τα ουσιώδη ζητήματα της δημόσιας παιδείας.)
Χώρος κατάθεσης απόψεων και προβληματισμών για τα εκπαιδευτικά δρώμενα στην Κύπρο και όχι μόνο. Χώρος δημοσιοποίησης αντιρρήσεων και διαμαρτυρίας για όσα μας υποβάλλονται ή μας επιβάλλονται από εξουσιαστικές δομές που αντιτίθενται σε συλλογικές διαδικασίες και που επιχειρούν να εμποδίσουν τις ελεύθερες πτήσεις του πνεύματος.
Καλωσόρισμα
Προς υποψήφιους συνομιλητές των εκπαιδευτικών ασπαλάθων
Αθεράπευτα ελεύθεροι,
Επίμονοι υποστηρικτές του δημόσιου αγαθού της παιδείας ως δικαιώματος και ως χώρου δια-μόρφωσης του πολιτευόμενου πολίτη,Αμετανόητα διαμαρτυρόμενοι για τα κακώς έχοντα στο δημόσιο βίο,
Εραστές του λόγου σε όλες τις διαστάσεις και τις προεκτάσεις της έννοιας,
Συνειδητά αποκλίνοντες ως μη υπάκουοι υπήκοοι των προκαθορισμένων προτύπων αγορασμένης "ευτυχίας",
Απολαμβάνοντες ώρες μοναχικής ενδοσκόπησης αλλά και κοινωνοί γενναιόδωροι όσων συν-κινούν τις ψυχές και διανοίγουν ποικίλες οδούς προς την κάθαρση,
Μοιραστείτε διαδικτυακά καταθέσεις ειλικρινούς στοχασμού σ'αυτά που σταδιακά θα ξετυλιχθούν στον ιστοχώρο αυτό.
Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010
Σχεδιασμός νέου ωρολόγιου προγράμματος: αυτοσκοπός ή ... ;
Τυπωμένες σε λευκό χαρτί (και όχι σε επίσημο επιστολόχαρτο της Δημοκρατίας), χωρίς βεβαίως το λογότυπο του Υπουργείου Παιδείας, ανυπόγραφες. Άρα ανεπίσημες, όπως τόσες άλλες ‘προτάσεις’ που κυκλοφόρησαν τα τελευταία δύο χρόνια από το Υπουργείο Παιδείας, για τις οποίες η Προϊστάμενη Αρχή δεν ανέλαβε επίσημα την ευθύνη. Είναι να διερωτάται κανείς για τη σκοπιμότητα και αυτής της ενέργειας. Ευθυνοφοβία; Ανίχνευση εδάφους με στόχο τη διερεύνηση των προθέσεων των κοινωνικών εταίρων της Εκπαίδευσης (και ιδιαίτερα των πολιτικών κομμάτων) και τη μέτρηση των αντιδράσεων; Κίνηση εντυπωσιασμού; (Το Υπουργείο διατείνεται ότι καταθέτει προτάσεις – τρίτων – για τη Μεταρρύθμιση, οι οποίες αποσύρονται στη συνέχεια λόγω αντιδράσεων, και άρα αίρονται οι δικές του ευθύνες;) Μέχρι πότε θα συνεχιστεί αυτή η τακτική, άραγε; Θα ήταν υπερβολή να υποθέσει κανείς ότι πρόκειται για «κρυφτούλι» με την ανάληψη ευθυνών για την κατάντια του Ενιαίου Λυκείου, αλλά και για τη σωρεία των προβλημάτων στη Δημοτική και στη Γυμνασιακή Δημόσια Εκπαίδευση, για τα οποία – εάν ερωτούνταν και εάν εισακούονταν – οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία θα μπορούσαν να εκφράσουν τεκμηριωμένα θέσεις και εισηγήσεις; (Στο μεταξύ, η εύκολη λύση βρίσκεται στο να «πυροβολούνται» συλλήβδην ή μεμονωμένα οι εκπαιδευτικοί για όποια προβλήματα βλέπουν το φως της δημοσιότητας και παράλληλα να αναλώνεται ο δημόσιος διάλογος για την εκπαίδευση ανάμεσα στον Υπουργό και τους... «αντιπάλους του» σε άκομψους χαρακτηρισμούς εκατέρωθεν που απλώς υποβιβάζουν το επίπεδο της συζήτησης για τα ουσιώδη ζητήματα της δημόσιας παιδείας.)
1 σχόλιο:
Όλα τα σχόλια που αφορούν τα θέματα που αναρτώνται είναι ευπρόσδεκτα, εφόσον παραμένουν σε πλαίσιο σεβασμού και νομιμότητας. Ευπρόσδεκτες είναι όλες οι απόψεις, οι διαφωνίες, ο αντίλογος και η κριτική απέναντι στα γραφόμενα. Δεν επιτρέπονται σχόλια που περιέχουν στοιχεία λιβέλλου, ρατσιστικά, υβριστικά ή προσβλητικά για οποιονδήποτε και για οποιοδήποτε στοιχείο του οικοσυστήματος. Ο συγγραφέας αυτού του ιστολογίου διατηρεί το δικαίωμα να διαγράψει οποιοδήποτε σχόλιο δε σέβεται την πιο πάνω αρχή.
ειμαστε ολοι μαρτυρες μπροστα σ'αυτα τα 'εκπαιδευτικα μαγειρεματα' της τελευταιας 10ετιας, και οσο κι'αν προσπαθω εγω σαν απλως εκπαιδευτικος να τα κατανοησω και να βρω απαντησεις στα ευστοχα ερωτηματα των Ασπαλαθων βγαινω παντα σε αδιεξοδο. Μαλλον καταληγω σ'ενα μονο απαντημα: να οδηγηθει η δημοσια εκπαιδευση σε καταρευση και το 'εμπορευμα'(μαθητες) να 'πουληθει' σε μια αλλη πιο επικερδης 'επιχειρηση'. ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, που κατα τα φαινομενα την διοικουν πρωην ή ισως και νυν ανωτερα στελεχη του Υπουργειου Παιδειας.Δεν μπορω αλλιως να το εξηγησω.
ΑπάντησηΔιαγραφή