Καλωσόρισμα




Προς υποψήφιους συνομιλητές των εκπαιδευτικών ασπαλάθων

Αθεράπευτα ελεύθεροι,

Επίμονοι υποστηρικτές του δημόσιου αγαθού της παιδείας ως δικαιώματος και ως χώρου δια-μόρφωσης του πολιτευόμενου πολίτη,

Αμετανόητα διαμαρτυρόμενοι για τα κακώς έχοντα στο δημόσιο βίο,

Εραστές του λόγου σε όλες τις διαστάσεις και τις προεκτάσεις της έννοιας,

Συνειδητά αποκλίνοντες ως μη υπάκουοι υπήκοοι των προκαθορισμένων προτύπων αγορασμένης "ευτυχίας",

Απολαμβάνοντες ώρες μοναχικής ενδοσκόπησης αλλά και κοινωνοί γενναιόδωροι όσων συν-κινούν τις ψυχές και διανοίγουν ποικίλες οδούς προς την κάθαρση,

Μοιραστείτε διαδικτυακά καταθέσεις ειλικρινούς στοχασμού σ'αυτά που σταδιακά θα ξετυλιχθούν στον ιστοχώρο αυτό.

Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010

Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα και τα Γαλλικά

Για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα έχω πολλά να πω, και θα τα πω πολύ σύντομα.
Προς το παρόν, δημοσιεύω ένα μικρό κείμενο διαμαρτυρίας που πήρα από μια συνάδελφο των Γαλλικών.

Δηλώνω πως συμφωνώ μαζί της, γιατί θεωρώ απαράδεκτο στην εποχή μας να "διώκεται" η γαλλική γλώσσα από τη Μέση Εκπαίδευση, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πολιτική διάσταση του θέματος, αλλά και οι ανάγκες της εποχής μας, γιατί απουσιάζει η γλωσσική πολιτική από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου.
Για το θέμα θα επανέλθω εντονότερη.

Προς το παρόν, σας αφήνω στο κείμενο της συναδέλφου:


Τι να την κάνουμε την επιμόρφωση κε υπουργέ όταν δεν έχουμε μαθητές να διδάξουμε τα Γαλλικά;

Κάθε χρόνο το Σεπτέμβρη πανικός καταλαμβάνει τους συναδέλφους της Γαλλικής. Σε ποιο σχολείο θα είμαι φέτος, θα συμπληρώνω ωράριο, πόσοι μαθητές δήλωσαν Γαλλικά;

Στο τάδε Λύκειο υπάρχουν μαθητές, αλλά δεν δημιουργείται τμήμα, στο τάδε Λύκειο ο Δ/ντής δεν εισηγείται και ο Προϊστάμενος δεν εγκρίνει την ίδρυση τμήματος, γιατί ο αριθμός των μαθητών είναι μικρότερος του προβλεπόμενου κ.ο.κ.

Πώς φτάσαμε, αλήθεια, στο δημόσιο σχολείο, να χρειάζεται ο διδάσκων να προσπαθεί να αυξήσει τη «δημοτικότητα» του γνωστικού αντικειμένου για το οποίο διορίστηκε;

Τι κάνει η ΟΕΛΜΕΚ επί του θέματος;

2 σχόλια:

  1. τι να κανει ρε παιδια η οελμεκ; αφου ειναι με τις ευλογιες της που γινονται τα περισσοτερα 'κουφα'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συνήθως η ΟΕΛΜΕΚ προσπαθεί να συγκεράσει τα συνδικαλιστικά αιτήματα των διάφορων κλάδων, και αναλόγως των προτιμήσεων εκείνων που είναι στην ηγεσία, ευνοούνται ή αδικούνται κάποιοι κλάδοι - με εξαιρέσεις προέδρων που έβλεπαν χωρίς παρωπίδες.

    Τώρα, δεν βλέπουν ούτε τη συνδικαλιστική πτυχή του θέματος σε σχέση με τον κλάδο των καθηγητών της γαλλικής γλώσσας, αλλά δε νομίζω να δίνουν σημασία και στην κοινωνική και πολιτική διάσταση του θέματος;
    Διερωτούμαι πόσοι έχουν αντιληφθεί την αξία της γαλλικής γλώσσας (και φυσικά και του πολιτισμού) έξω από τα στενά όρια της Κύπρου.
    Πόσοι Κύπριοι ΔΕΝ θα βρουν δουλειά στα θεσμικά όργανα για παράδειγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης, εξαιτίας αυτής της αλλαγής - εάν επικρατήσει. Κατά τα άλλα θα αναλάβουμε και προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2012!!!!


    Συνάδελφοι των Γαλλικών. Κρατάτε καλά. Σας χρειαζόμαστε μπας και εμφυσήσετε λίγο πνεύμα ελευθερίας μες στα σχολεία, που χρειάζονται να ξεφύγουν από την αποικιοκρατούμενη αντίληψη της εποχής μας.

    Με όλη μου την εκτιμηση προς την αγγλική γλώσσα, μήπως θά έπρεπε να πει κάποιος σε μερικούς "αρμόδιους" ότι η περίοδος της Αγγλοκρατίας έχει τελειώσει στην Κύπρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Όλα τα σχόλια που αφορούν τα θέματα που αναρτώνται είναι ευπρόσδεκτα, εφόσον παραμένουν σε πλαίσιο σεβασμού και νομιμότητας. Ευπρόσδεκτες είναι όλες οι απόψεις, οι διαφωνίες, ο αντίλογος και η κριτική απέναντι στα γραφόμενα. Δεν επιτρέπονται σχόλια που περιέχουν στοιχεία λιβέλλου, ρατσιστικά, υβριστικά ή προσβλητικά για οποιονδήποτε και για οποιοδήποτε στοιχείο του οικοσυστήματος. Ο συγγραφέας αυτού του ιστολογίου διατηρεί το δικαίωμα να διαγράψει οποιοδήποτε σχόλιο δε σέβεται την πιο πάνω αρχή.