Καλωσόρισμα




Προς υποψήφιους συνομιλητές των εκπαιδευτικών ασπαλάθων

Αθεράπευτα ελεύθεροι,

Επίμονοι υποστηρικτές του δημόσιου αγαθού της παιδείας ως δικαιώματος και ως χώρου δια-μόρφωσης του πολιτευόμενου πολίτη,

Αμετανόητα διαμαρτυρόμενοι για τα κακώς έχοντα στο δημόσιο βίο,

Εραστές του λόγου σε όλες τις διαστάσεις και τις προεκτάσεις της έννοιας,

Συνειδητά αποκλίνοντες ως μη υπάκουοι υπήκοοι των προκαθορισμένων προτύπων αγορασμένης "ευτυχίας",

Απολαμβάνοντες ώρες μοναχικής ενδοσκόπησης αλλά και κοινωνοί γενναιόδωροι όσων συν-κινούν τις ψυχές και διανοίγουν ποικίλες οδούς προς την κάθαρση,

Μοιραστείτε διαδικτυακά καταθέσεις ειλικρινούς στοχασμού σ'αυτά που σταδιακά θα ξετυλιχθούν στον ιστοχώρο αυτό.

Δευτέρα, 9 Μαΐου 2011

Το θέατρο του παραλόγου των τελευταίων ημερών του σχολείου

Κάθε χρόνο το τελευταίο 15ήμερο του σχολικού έτους επαναλαμβάνεται το ίδιο σκηνικό στα Λύκεια (κυρίως στη Γ Λυκείου) και εν μέρει και στα Γυμνάσια. Οι μαθητές έρχονται στο σχολείο επιλεκτικά, «για να μη χάνουν το χρόνο τους σε μη εξεταζόμενα μαθήματα». Έρχονται κυρίως όσοι κινδυνεύουν να μείνουν ανεξεταστέοι ή στάσιμοι λόγω ελλιπούς φοίτησης. Όλοι το γνωρίζουμε εκ των προτέρων και αισθανόμαστε ανήμποροι να ελέγξουμε την «πτωτική» τάση στους αριθμούς των μαθητών που βρίσκονται στην τάξη.
Τι κάνει το Υπουργείο Παιδείας;
Στέλλει εγκυκλίους επιρρίπτοντάς μας την ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων και από την άλλη αποφασίζει ερήμην μας και ενάντια στη νομοθεσία να δώσει το δικαίωμα στους ανεξεταστέους τελειόφοιτους μαθητές να παρακαθίσουν στις παγκύπριες εξετάσεις για σκοπούς και απόλυσης και πρόσβασης. Και οργανώνει εξετάσεις (Παγκύπριες μάλιστα) για απόλυση σε κάποια μαθήματα, ενώ ακόμη διεξάγονται μαθήματα. Το θέατρο του παραλόγου σε όλο του το μεγαλείο, με τους εκπαιδευτικούς να υποχρεώνονται να συμμετέχουν ως απαθείς θεατές στην εκτέλεση του δημόσιου σχολείου.

Γι αυτό και προτείνω δύο συγκεκριμένα μέτρα για τη Γ’ Λυκείου με την ελπίδα ότι θα προβληματιστούν οι ιθύνοντες σοβαρά επί του θέματος:
1. Να καταρτιστεί ειδικό πρόγραμμα για τις μέρες αυτές, αναλόγως των αναγκών των μαθητών για επαναλήψεις, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι στο Λύκειο οι εξετάσεις αρχίζουν προτού ολοκληρωθούν τα μαθήματα του Μαΐου. Το πρόγραμμα να περιλαμβάνει:
  • επαναλήψεις στα εξεταζόμενα μαθήματα
  • απελευθέρωση χρόνου από τα μη εξεταζόμενα και αίθουσες για μελέτη στο σχολείο
  • απαλλαγή των εκπαιδευτικών από τα μη εξεταζόμενα μαθήματα, ώστε να μπορούν να αναλάβουν περισσότερες ώρες τους μαθητές που θα δώσουν εξετάσεις στο μάθημά τους, για ασκήσεις και επίλυση αποριών.
  • καταμερισμό άλλων εργασιών στους Εκπαιδευτικούς του σχολείου που δε διδάσκουν εξεταζόμενα μαθήματα αναλόγως των ελεύθερων ωρών τους (καταγραφή ύλης, καταγραφή αναγκών, ετοιμασία εξεταστικών δοκιμίων Ιούνη και Σεπτέμβρη, ετοιμασία απολυτηρίων, βραβείων, διπλωμάτων και όσα άλλα γραφειοκρατικά μάς υποχρεώνουν να τρέχουμε τις τελευταίες μέρες και να μην ανασαίνουμε.)
2. Να υπολογιστεί σύμφωνα και με το πρόγραμμα των ημερών αυτών η πραγματική διάρκεια του σχολικού έτους, για σκοπούς καθορισμού και προγραμματισμού διδακτέας ύλης σε όλα τα μαθήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα σχόλια που αφορούν τα θέματα που αναρτώνται είναι ευπρόσδεκτα, εφόσον παραμένουν σε πλαίσιο σεβασμού και νομιμότητας. Ευπρόσδεκτες είναι όλες οι απόψεις, οι διαφωνίες, ο αντίλογος και η κριτική απέναντι στα γραφόμενα. Δεν επιτρέπονται σχόλια που περιέχουν στοιχεία λιβέλλου, ρατσιστικά, υβριστικά ή προσβλητικά για οποιονδήποτε και για οποιοδήποτε στοιχείο του οικοσυστήματος. Ο συγγραφέας αυτού του ιστολογίου διατηρεί το δικαίωμα να διαγράψει οποιοδήποτε σχόλιο δε σέβεται την πιο πάνω αρχή.

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget