tag:blogger.com,1999:blog-5304652570179310293.post5392524458687034049..comments2024-03-02T10:16:14.271+02:00Comments on Εκπαιδευτικοί Ασπάλαθοι: Αποτελέσματα Παγκύπριων Εξετάσεων στα Νέα ΕλληνικάΒαλεντίνα Σαλτέhttp://www.blogger.com/profile/04617412969738073372noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-5304652570179310293.post-63718139993569007582010-08-19T10:44:39.760+03:002010-08-19T10:44:39.760+03:00Προσωπικά πιστεύω ότι η προσέγγιση που υιοθετείται...Προσωπικά πιστεύω ότι η προσέγγιση που υιοθετείται για τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στο λύκειο είναι στεγνή. Θυμάμαι, από τις (ίσως πια όχι και τόσο) πρόσφατες εμπειρίες μου ως μαθητής ότι αναμενόταν από μας να αποστηθίσουμε στείρες γνώσεις τύπου «η σημασία του ήλιου στην ποίηση του Ελύτη». Στο δε ζήτημα της έκθεσης, σε κάθε θέμα/προβληματισμό η απάντηση ήταν το τρίπτυχο «οικογένεια, παιδεία, θρησκεία», που παρουσιαζόταν ως πανάκεια. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι μαθητές δε μαθαίνουν να σκέφτονται κριτικά, αλλά να παπαγαλίζουν έτοιμες συνταγές. Τολμώ να παραδεχτώ ότι στο λύκειο, αριστούχος μαθητής, έγραφα εκθέσεις απ’ αυτές που σαγήνευαν τους περισσότερους φιλολόγους μιας και περιείχαν «σοφιστικέ» λεξιλόγιο και λόγιες εκφράσεις (αυτές τις τελευταίες τις χρησιμοποιούσα με κάθε ευκαιρία). Κι όμως, στο πανεπιστήμιο συνειδητοποίησα πόσο κενός ήταν ο λόγος μου, ότι άλλο οι εντυπωσιακές γλωσσικές φανφάρες κι άλλο η επιτυχημένη επιχειρηματολογία.Κωνσταντίνος Ξενοφώντοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5304652570179310293.post-80354848266322848782010-08-10T14:36:27.803+03:002010-08-10T14:36:27.803+03:00Very good.Very good.http://abebedorespgondufo.blogs.sapo.pt/http://abebedorespgondufo.blogs.sapo.pt/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5304652570179310293.post-82657666701578635602010-08-10T14:24:07.581+03:002010-08-10T14:24:07.581+03:00Χρήστο μου καλά τα λες. Για να εξηγήσει, όμως, δημ...Χρήστο μου καλά τα λες. Για να εξηγήσει, όμως, δημόσια οποιοσδήποτε υψηλόβαθμος αρμόδιος, πρέπει και να στηρίζεται σε επιστημονικά - ερευνητικά τεκμήρια, αλλιώς απλώς θα κρίνει κατά το δοκούν - όπως συνηθίζεται. Δεν μας έχουν συνηθίσει, εξάλλου, στα μεγάλα λόγια, τα οποία παρουσιάζουν μια επίφαση επιστημονικότητας, για να καλύψουν κενά και αδυναμίες; Η παρανόηση των σύγχρονων παιδαγωγικών θεωριών και της ψυχολογίας έδωσε (κάτω από την πρόφαση "να μην πληγωθούν τα παιδιά") τη δυνατότητα σε πειραματισμούς αντιεπιστημονικούς και επικίνδυνους, οι οποίοι φαίνεται ότι κάποιους βολεύουν.<br />Δοκίμασε, αν θέλεις, να αμφισβητήσεις το... αυταπόδεικτο ότι ο Υπουργός μας - και ο κάθε Υπουργός - είναι αυθεντία επί του θέματος, απλώς και μόνο λόγω της καρέκλας του (την οποία παρεπιμπτόντως οι Υπουργοί αποκτούν με τα γνωστά κριτήρια!!!)<br />Και εξάλλου... εκτός από τους λίγους που αντιλαμβάνονται τη σχέση γλώσσας και πολιτικής, γλώσσας και ταυτότητας πολιτικής, γλώσσας και ήθους ελεύθερου, οι "πολιτικοί" των ημερών μας με μεγάλη ευκολία θα σουν πως "με την ορθογραφία θα ασχολούμαστε τώρα;" Κι άντε να τους εξηγήσεις (εκείνους που μιλούν τη ξύλινη γλώσσα του κόμματος) για την ιστορικότητα της γλώσσας, η οποία χάνεται με την απώλεια της ορθογραφίας, με όσα αυτό συνεπάγεται... Αφού απλώς δε θέλουν να καταλάβουν.Βαλεντίνα Σαλτέhttps://www.blogger.com/profile/04617412969738073372noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5304652570179310293.post-6329866811056383512010-08-02T22:15:23.570+03:002010-08-02T22:15:23.570+03:00χαίρομαι πραγματικά που δημοσιεύονται προβληματισμ...χαίρομαι πραγματικά που δημοσιεύονται προβληματισμοί όπως ο πιο πάνω. συμφωνώ ότι το γεγονός ότι παρόλο που φέτος τα θέματα ήταν απόλυτα προσιτά στην πλειοψηφία των μαθητών και οι οδηγίες σαφείς με στόχο την πριμοδότηση των μαθητών με μονάδες, ο μέσος όρος πλησίασε τη βάση, πρέπει να μας ανησυχήσει ακόμη περισσότερο για το είδος και το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. απασχολεί καθόλου τους αρμόδιους η ολέθρια συνέπεια στην γνώση και αντίληψη της γλώσσας από την κατάργηση της ορθογραφίας στο δημοτικό;στην πρώτη γυμνασίου τα παιδιά καλούνται να γνωρίζουν όχι μόνο ορθογραφία της κοινής νεοελληνικής αλλά να κατανοούν στο μάθημα των αρχαίων και την παλαιότερη ορθογραφία και το πολυτονικό σύστημα τονισμού. σε ποια γνώση από το δημοτικό θα κτίσουν για να συνδέσουν και να βοηθηθούν;πολύ θα ήθελα να βγεί ο υπουργός ή κάποιος υψηλόβαθμος αρμόδιος να εξηγήσει δημόσια που στοχεύει η κατάργηση της ορθογραφίας στο δημοτικό.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/00838702150219291439noreply@blogger.com