Καλωσόρισμα




Προς υποψήφιους συνομιλητές των εκπαιδευτικών ασπαλάθων

Αθεράπευτα ελεύθεροι,

Επίμονοι υποστηρικτές του δημόσιου αγαθού της παιδείας ως δικαιώματος και ως χώρου δια-μόρφωσης του πολιτευόμενου πολίτη,

Αμετανόητα διαμαρτυρόμενοι για τα κακώς έχοντα στο δημόσιο βίο,

Εραστές του λόγου σε όλες τις διαστάσεις και τις προεκτάσεις της έννοιας,

Συνειδητά αποκλίνοντες ως μη υπάκουοι υπήκοοι των προκαθορισμένων προτύπων αγορασμένης "ευτυχίας",

Απολαμβάνοντες ώρες μοναχικής ενδοσκόπησης αλλά και κοινωνοί γενναιόδωροι όσων συν-κινούν τις ψυχές και διανοίγουν ποικίλες οδούς προς την κάθαρση,

Μοιραστείτε διαδικτυακά καταθέσεις ειλικρινούς στοχασμού σ'αυτά που σταδιακά θα ξετυλιχθούν στον ιστοχώρο αυτό.

Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

Για χάρη της ιστορίας του συνδικαλισμού...

Το κείμενο που ακολουθεί δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Πολίτης" το Μάρτιο του 2010, για αποκατάσταση της αλήθειας, μετά τις δημόσιες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και της ΔΜΕ. 
Έχοντας την ευκαιρία να αναρτήσω - για χάρη της ιστορίας - στο ιστολόγιο αυτό  (έστω και μετά  από παρέλευση κάποιων μηνών) κείμενα που αποκαλύπτουν τα πραγματικά γεγονότα που συνδέονται με την απόπειρα φίμωσης των εκπαιδευτικών από στελέχη του Υπουργείου, ευχαριστώ δημόσια την εφημερίδα αυτή, καθώς και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς "Κανάλι 6" και "Ράδιο Πρώτο" και αντίστοιχα τους δημοσιογράφους Μιχάλη Παπαευαγόρου (Μικρόφωνο στον πολίτη) και Λάζαρο Μαύρο, γιατί μου έδωσαν τη δυνατότητα να δώσω αληθείς πληροφορίες, ώστε να διαφανεί η αλήθεια και να προστατευτεί το κύρος του δημόσιου σχολείου, που συστηματικά πλήττεται σήμερα εξαιτίας πολιτικών και οικονομικών σκοπιμοτήτων.


Ως πολίτης που σέβεται τους δημοκρατικούς θεσμούς και ως Εκπαιδευτικός που αποδεδειγμένα υπηρετεί με αφοσίωση το δημόσιο αγαθό της παιδείας, θεωρώ ως ιδιαίτερα θλιβερό το γεγονός ότι έχουν διατυπωθεί δημόσια εις βάρος μου προσβλητικές, ατεκμηρίωτες και αναληθείς κατηγορίες (τόσο από τη Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης όσο και από τον ίδιο τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού), γιατί με αυτό τον τρόπο προσβάλλεται στο πρόσωπό μου το κύρος και η αξιοπρέπεια των Εκπαιδευτικών απέναντι στους μαθητές, τους γονείς αλλά και την ευρύτερη κοινωνία. Επειδή θεωρώ ότι το ζήτημα στην ουσία του θίγει το ίδιο το δημόσιο αγαθό της Εκπαίδευσης και ενδέχεται να μεταφέρει λανθασμένα μηνύματα τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και στο κοινωνικό σύνολο, παραθέτω τα πιο κάτω για αποκατάσταση της αλήθειας, δηλώνοντας απερίφραστα ότι όσα ανέφερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στηρίζονται σε αδιάψευστα γραπτά τεκμήρια.


Οι Εκθέσεις των ανεξάρτητων θεσμών της Δημοκρατίας (Της Επιτρόπου Διοικήσεως και της Γενικής Ελέγκτριας) στους οποίους έχω προσφύγει για αποκατάσταση της αλήθειας, καθώς και τα επίσημα έγγραφα που φέρουν την υπογραφή της Γενικής Διευθύντριας του Υπουργείου Παιδείας (κας Ολυμπίας Στυλιανού) είναι δηλωτικά και αποτελούν αδιάψευστο τεκμήριο της αθωότητάς μου για όσα όσα ατεκμηρίωτα με κατηγορούσαν και με κατηγορούν, αλλά και για την άδικη δίωξη που έχω υποστεί. Γι αυτό και έχω καλέσει δημόσια και καλώ και πάλι το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο καθηκόντως υπηρετεί την αλήθεια, να δώσει τα έγγραφα αυτά στη δημοσιότητα.

Τα όσα αναφέρονται στην Έκθεση της Επιτρόπου Διοικήσεως αναφορικά με τις ενέργειες υψηλόβαθμων στελεχών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού εις βάρος μου, μετά τη δημοσίευση του άρθρου μου "Παραφράζοντας τον Καβάφη" στην εφημερίδα της Νέας Κίνησης Καθηγητών, είναι γνωστά, εφόσον έχουν ήδη δημοσιευτεί στην εφημερίδα αυτή. Θεωρώ ως ιδιαίτερα ευχάριστη εξέλιξη για την παιδεία ότι η διαδικασία για αλλαγή της νομοθεσίας στο σοβαρό αυτό θέμα έχει προχωρήσει μετά από τις εισηγήσεις της Επιτρόπου Διοικήσεως. Παρ' όλα αυτά, και επειδή το θέμα δεν αφορά μόνο το πρόσωπό μου, ας μυ επιτραπεί αν εκφράσω γενικά τις ανησυχίες μου ότι η αλλαγή της νομοθεσίας δεν συνεπάγεται και αυτόματη αλλαγή νοοτροπίας απέναντι στο συνδικαλισμό, αλλά και απέναντι σε οποιαδήποτε φωνή αμφισβήτησης και κριτικής θέτει σε δοκιμασία (και άρα ενισχύει) τους ίδιους τους δημοκρατικούς θεσμούς της εκπαίδευσης. Θεωρώ καθήκον των εκπαιδευτικών - οι οποίοι καλούνται να ασκήσουν τους μαθητές τους στην κριτική άποψη, όχι τεχνοκρατικά αλλά καλλιεργώντας μέσα τους την αγάπη και την έφεση για την ελευθερία της ψυχής και του πνεύματος - να τολμούν, με κόσμιο τρόπο και μέσα σε πλαίσιο νομιμότητας, να θέτουν ζητήματα κοινωνικού ενδιαφέροντος υπό το φως της κριτικής παρατήρησης και της πολυπρισματικής ανάλυσης.
Όσον αφορά την Έκθεση της Γενικής Ελέγκτριας, επειδή για το θέμα αυτό έχω κινηθεί δικαστικά εναντίον της κας Πουλλή, δεν θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο. Απλώς καλώ και πάλι το Υπουργείο Παιδείας να δημοσιοποιήσει το πόρισμά της, για να αποκατασταθεί η αλήθεια και στη συνείδηση των συμπολιτών μας.
Καλώ επίσης τον Υπουργό Παιδείας, με όλο μου το σεβασμό στο θεσμό που εκπροσωπεί, να δημοσιοποιήσει με ποιον τρόπο τον εξέθετα και υπέσκαπτα την πολιτική του, όπως ισχυρίζεται, εφόσον εμφανέστατα με το συγκεκριμένο άρθρο μου, όχι μόνο δεν κατηγόρησα το Υπουργείο, αλλά (όπως αναφέρει και η Επίτροπος Διοικήσεως) επιχείρησα να ανοίξω ένα διάλογο με γενικότερο προβληματισμό σε ζητήματα εκπαίδευσης και διαχείρισης της εξουσίας, για τα οποία το ίδιο το Υπουργείο έχει αρχίσει δημόσιο διάλογο στο πλαίσιο και της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης για ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο που θα διαμορφώνει τον ελεύθερα σκεπτόμενο και δημοκρατικό άνθρωπο.
Όσον αφορά και τις κατηγορίες της κας Πουλλή για τις διαδικασίες επιλογής μου ως μέλους συγγραφικών ομάδων κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής από το Συμβούλιο της Ευρώπης, απλώς διευκρινίζω ότι δεν είναι στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου να επιβάλλει στο Συμβούλιο της Ευρώπης τις διαδικασίες επιλογής των συνεργατών του. Είναι ιδιαίτερα θλιβερό και πιστεύω ζημιογόνο για τη Δημόσια Εκπαίδευση να κατηγορείται δημόσια ένας εκπαιδευτικός για παραπτώματα τα οποία έχει αποδειχθεί ότι δεν έχει διαπράξει, ή να κατηγορείται γενικώς και αορίστως για παραπτώματα, τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία καταγγελία προς διερεύνηση. Ως εκπαιδευτικός, θεωρώ ότι πρώτιστο καθήκον όλων όσοι υπηρετούν την εκπαίδευση είναι η προστασία του κύρους του δημόσιου αγαθού της παιδείας και η εφαρμογή στην πράξη όλων των διακηρυγμένων αρχών που χαρακτηρίζουν ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα σχόλια που αφορούν τα θέματα που αναρτώνται είναι ευπρόσδεκτα, εφόσον παραμένουν σε πλαίσιο σεβασμού και νομιμότητας. Ευπρόσδεκτες είναι όλες οι απόψεις, οι διαφωνίες, ο αντίλογος και η κριτική απέναντι στα γραφόμενα. Δεν επιτρέπονται σχόλια που περιέχουν στοιχεία λιβέλλου, ρατσιστικά, υβριστικά ή προσβλητικά για οποιονδήποτε και για οποιοδήποτε στοιχείο του οικοσυστήματος. Ο συγγραφέας αυτού του ιστολογίου διατηρεί το δικαίωμα να διαγράψει οποιοδήποτε σχόλιο δε σέβεται την πιο πάνω αρχή.